Ozdobne koperty - tutorial

Dzień dobry!
Dzisiaj chciałam podpowiedzieć Wam jak wykonać samodzielnie koperty, które z powodzeniem mogą zastąpić kartkę. Świetnie sprawdzą się np. w sytuacji gdy chcemy wręczyć w prezencie gotówkę.


Do wykonania moich kopert użyłam dwóch arkuszy z zestawu List w butelce, tekturek ramka Laura i ramka Michalina oraz masek TAPETA v.05 i AK01.


Moje koperty mają wymiar 13x13 cm, dodatkowo zostawiłam po 2 cm z obu stron na sklejenie i klapkę o szerokości 4 cm u góry:


W tak przygotowanej bazie wycięłam otwór wielkości tekturki. Najpierw przyłożyłam ramkę na przedniej stronie koperty i odrysowałam otwór wewnątrz. Następnie wycięłam nożyczkami owal 2 mm szerszy niż odrysowany wzór. W ten sposób mamy pewność. że papier nie będzie wystawał poza tekturkę:



Następnie wokół otworu odbiłam wzór z maski przy użyciu pasty strukturalnej:



Kiedy pasta wyschła nakleiłam tekturkę (ozdobioną niebieskim pudrem do embossingu) a na lewej stronie przykleiłam kalkę:




Na koniec przymocowałam zapięcie w postaci dwóch ćwieków i sznureczka oraz skleiłam boki koperty. Na tylnej stronie klapki zamaskowałam wystające "nóżki" ćwieka:



A gotowe koperty prezentują się tak:





Mam nadzieję, że tutorial jest czytelny a jeśli macie jakieś pytania - piszcie w komentarzach:)

Materiały ze sklepu:
  
  

Koniecznie pochwalcie się jeśli ten tutorial będzie dla Was przydatny.
Pozdrawiam ciepło:)

2 komentarze:

  1. Super maski, chyba sama się skuszę ;) kartka i koperta wydaje się prosta do wykonania ale ta prostota dodaje mega elegancji i stylu. Brawo Ty :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i pozostawione komentarze :)

Copyright © 2016 PAPELIA - Blog , Blogger