Szybkie sposoby zdobienia tekturek - kurs

Dzień dobry,

w dniu dzisiejszym chciałabym podzielić się z Wami 
szybkimi sposobami na zdobienie tekturek.
Pewnie większości z Was są one znane, ale może komuś się ten post przyda.


Z reguły tekturki zdobię w zależności od potrzeb. 
Tym razem najpierw ozdobiłam
a w kolejnych postach pokażę Wam ich zastosowanie -
dorobię pracę do tekturki.

Sposoby na zdobienie:

potuszowanie brzegów tekturki
wybieramy tusz (ja korzystam zwykle z Distressów)
i za pomocą gąbki tuszujemy brzegi


malowanie farbą metaliczną akrylową:

ze względu na szeroką dostępność kolorów wszelakiego rodzaju farb możemy precyzyjnie dopasować kolor tekturki do projektu. Przez to, że malujemy farbą metaliczną tekturki oprócz koloru uzyskują ładny połysk. Możemy jednak używać też farb akrylowych zwykłych, kredowych.

Tutaj:



napis W dniu urodzin
farba metaliczna w kolorze miedzi






czarne gesso + wosk chameleon

malujemy tekturkę czarnym gesso, suszymy,
a następnie miejscami nakładamy (palcem, pędzelkiem)
wosk typu chameleon- ja wybrałam kolor fioletowy.
 Ten typ wosku najładniejszy efekt daje na czarnym podkładzie.




białe gesso + wosk

podobnie jak z czarnym gesso - tekturkę najpierw pokrywamy białym gesso i suszymy.
Następnie (palcem, pędzelkiem) pokrywamy tekturkę woskiem.
Ja wybrałam - złoto królewskie.
Tekturkę można pokryć dokładnie woskiem
 albo zrobić przetarcia, jak poniżej.

białe gesso matowe
tekturka ramka Kropi
pasta woskowa złota



embossing na gorąco

tekturkę pokrywamy tuszem do embossingu, następne posypujemy pudrem do embossingu,
ja wybrałam kolor złoty (jest to mój ulubiony sposób zdobienia) i podgrzewamy nagrzewnicą.

tekturka ramka Abelia
puder złoty
tusz do embossingu



efekt rdzy
tekturkę pokryłam pastą z efektem rdzy w kolorze ciemny brąz, brąz siena i ochra

tekturka koła zębate



Nie są to oczywiście wszystkie możliwe sposoby zdobienia,
ale te z których ja najczęściej korzystam.
Teraz pozostaje mi już tylko wykonać prace z tymi tekturkami.
W kolejnych postach podzielę się nimi z Wami.

Pozdrawiam upalnie Agnieszka chanya13




2 komentarze:

  1. Super! Szczególnie dla takiego mediowego laika, jakim jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No jeszcze nie wiedziałem jak usuwać rdzy, nigdy nie mialem potrzeby, a tutaj prosze. Wiedza przyda się na później!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i pozostawione komentarze :)

Copyright © 2016 PAPELIA - Blog , Blogger