Kartka "składak" - Tutorial

 Witajcie Kochani 

Dziś przychodzę do Was z tutorialem na mega interesującą kartkę.

Niby prosta, a jak efektowna.



A do jej wykonania, potrzebujemy ciut papieru i kilku drobnych "ozdobników".

Ja w mojej kartce wykorzystałam ozdobny papier Cristal di amaranto.

Tekturkę ramkę z ptaszkami, stemple i kilka dodatków, które znajdziecie w sklepie Craft Style.


Na bazę karki wycięłam z kraftowego papieru pasek,

u mnie dłuższy bok papieru A4 wysokość 14cm,

i od razu drugi o szerokości 4cm 

Przystępujemy do tworzenia kształtu naszej kartki.

bazę dzielimy na 3 części i składamy. 

czyli co około 9,9cm, lub bigując na 1 skor przed 4 cale ;) 

zaczynamy od zbigowania/złożenia jednego boku, odwracamy bazę i bigujemy drugi bok.


W efekcie takiego bigowania, nasze klapki są o kilka mm, węższe od środkowej części,

ale to w niczym nie przeszkadza.



powstaje taka baza, teraz bigujemy ją po ukosie,

moja bigownica jest mocno poznaczona ołówkiem, ale to dla ułatwienia pracy.


zaznaczcie sobie skor na bigownicy, i zbigujcie jedną klapkę po ukosie.

Drugą klapkę zbigujemy pod tym samym kątem i kierunkiem.

składamy na bigowaniu

i przystępujemy do ozdabiania naszej bazy, 

najprościej przyłożyć róg ozdobnego papiery do rogu bazy i zaznaczyć kąt cięcia.



W środek bazy wklejamy ozdobny papier, 

ale tak zdobiony, by umożliwiał nam wpisanie życzeń :) 

Baza oklejona, przystępujemy do zrobienia "opaski"

czyli użyjemy naszego paska szerokości 4cm.

Dlaczego robimy to na bazie, bo takie składanie, da nam odpowiedni luz, 

dla zdjęcia opaski z kartki, sklejamy.

Opaska zsuwa się idealnie, możemy przystąpić do jej ozdobienia.

na początek, ozdobny papier, w tym celu wykorzystałam resztkę papiery ze środka.


wycinamy prostokąt z tego samego papieru co baza, 

u mnie 6,5cm na 9,5cm

na tym prostokącie utworzymy naszą okazjonalną kompozycje 


ja ozdobiłam ją kolejnym skrawkiem papieru ;) 

i zaczynam... tekturkowanie ;) i montowanie kompozycji 

tylko na prostokącie, gdy go ozdobię wkleję go na opaskę 


jak zawsze, wiele kompozycji... jednak...

ostatecznie zdecydowałam się na taki akcent ...


nasz "ozdobnik" jest gotowy, naklejony na opaskę, teraz wracany do bazy...

i ciut ją ozdobimy stemplami.


w roli głównej napisy i kwadraty :) 

strasznie lubię te stemple, są bardzo subtelne, delikatne.

No to co... mamy to, ;)




baza ozdobiona, opaska też :) teraz pozostaje mi :) 

zaprosić Was do chwalenia się Waszymi pracami na FP oczywiście z użyciem Papelinek.

Oznaczcie mnie w Waszym poście na fb, a z przyjemnością zerknę,

jakie cuda Wyczarowaliście.

Ze sklepu użyłam:





Dziękuję i do następnego :) 

Pozdrawiam Syla




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za odwiedziny i pozostawione komentarze :)

Copyright © 2016 PAPELIA - Blog , Blogger