Dla dziadka - foto kurs na kartkę


Witajcie :)

Powoli zbliża się święto Babci i Dziadka, więc pora się do niego przygotować.
Wiem, że łatwiej jest tworzyć prace kobiece, kwiatowe i romantyczne, więc dzisiejszy kurs będzie na kartkę dla dziadka. 
Kartka warstwowa, z koronkami i kwiatami, ale kolorystyka w stonowanych męskich odcieniach niebieskiego i zieleni.
Mam nadzieję, że skuszę Was do wykonania takiej karteczki :)


Na początek przygotowujemy materiały, z których będziemy korzystać:
-klej
-dziurkacze
-nożyczki
-kwiaty
-tekturki
-koronki
-wykrojniki
-bazę
-papiery (15x15 cm)
-np. trymetr


Wybieramy trzy arkusze papierów wg uznania. Jeden, który posłuży nam za tło docinamy do wielkości bazy (13,2x13,2). Pozostałe dwa docinamy jedynie na szerokość bazy (13,2 cm)




Bazę oklejamy, pozostałe dwa arkusze odkładamy. Z bloczka papierów wybieramy czwarty arkusz tak, żeby był kolorystycznie najjaśniejszy.
Teraz w ruch pójdą wykrojniki serwetek.


Z naszego czwartego arkusza wycinamy serwetki. Jedną z jednej strony (jaśniejszej) i drugą z drugiej strony (u mnie był to ciemniejszy motyw.)




Teraz łapiemy za dziurkacze brzegowe (u mnie DpCraft).
Użyłam dwóch wzorów, z każdego arkusza wycięłam po jednym wzorze. Będziemy je układać na przemian.


Po wydziurkowaniu wzory odcinamy pasek o szerokości 3 cm.



Z jednego arkusza wyszło mi po cztery paski z wzorem plus odpad.
Teraz docinamy nasze koronki na szerokość bazy.
Będziemy je przyklejać na przemian z papierami.


Ja zaczęłam od koronki, na którą nakleiłam papier zostawiając koronkę widoczną.



W ten sam sposób naklejamy kolejne warstwy: koronka, papier jasny, koronka, papier ciemny.



Staramy się zakończyć klejenie na koronce.


Teraz będziemy Tworzyć centralną kompozycję kartki. W tym celu przydadzą nam się wycięte serwetki i tekturki.
Nasze serwetki sklejamy razem.


Kółko na środku podklejamy na taśmę dystansową, zaś tekturkę "Dla Dziadka" w centralnej części.



Nasz "medalion" przyklejamy na warstwach kartki przy użyciu kleju na gorąco. (Klej nakładamy w centralnej części, by boki luźno odchodziły). Częściowo po brzegami serwetki wklejamy tekturki dekory ( ja zrobiłam to symetrycznie, choć można wkleić je w dowolny sposób.
Kwiaty również przyklejamy na klej na gorąco.


Karteczka gotowa i moim zdaniem prezentuje się imponująco dobrze :)
Dzięki kolorystyce jest ona wciąż męska i troszkę zimowa ;)
Myślę, że każdy dziadek ucieszy się i doceni tak wykonaną dla niego karteczkę :)





Materiały:

    

       





1 komentarz:

Dziękujemy za odwiedziny i pozostawione komentarze :)

Copyright © 2016 PAPELIA - Blog , Blogger